26 Вересня, 2021

Бутусов: Отже, яка інформація є у мене про обставини і причини катастрофи. Отже, факти…

“Безпека на рівні 60-х років призводить до трагедій”: загибель курсантського Ан-26 в Чугуєві.

Отже, яка інформація є у мене на даний момент про обставини і причини катастрофи:
1. Заява міністра оборони і СБУ.
2. Рапорт університету Повітряних сил.
3. Розповіді та відео очевидців, які проїздили по трасі.
4. Інформація по льотному ресурсі літака, що розбився.
5. Запис посадки на відеокамеру аеродрому.
6. Думка досвідченого льотчика-випробувача з великим нальотом, в тому числі на Ан-26.

Отже, факти:

25 вересня на авіабазі Чугуїв проводилися планові навчальні польоти курсантів університету Повітряних сил на спеціальному навчальному літаку Ан-26Ш. Кораблем командував льотчик 2-го класу Богдан Кишеня. Його наліт становив понад 700 годин, в тому числі на Ан-26 і в тому числі на даному аеродромі. Завдання: прийом на борт груп курсантів, відпрацювання початкових навичок пілотування в сутінках і темряві. Тобто командир здійснює зліт, потім курсанти по черзі отримують управління на дуже короткий час, потім командир здійснює посадку. Польоти за планом здійснювалися з 18.30 до 23.00, був дозвіл провести до 10 вильотів. Умови польотів: ідеальні. На посадковій смузі було освітлення. Вітру немає. Температура нормальна. Після кожної посадки літак оглядався техніками.
Майор Кишеня успішно здійснив п’ять вильотів з курсантами.

О 20.35 Ан-26 злетів з шостою групою.

В 20.38 екіпаж виявив несправність технічного приладу: впав тиск ІКМ – вимірювача крутного моменту лівого двигуна літака. Командир корабля зробив доповідь керівнику польотів про несправность двигуна, і отримав команду припинити виконання завдання.

Ні керівник польотів, ні сам Богдан Кишеня не розглядали ситуацію як катастрофічну. Аеродром знаходився поруч. Сам по собі вихід з ладу приладу або навіть вихід з ладу лівого двигуна не могли привести до неконтрольованого падіння літака, адже Ан-26 може здійснити політ на одному двигуні. Однак раптове відключення двигуна при посадці це вкрай небезпечна ситуація, яка створює серйозну загрозу.

О 20.40 екіпаж запросив захід на посадку.
В 20.43 літак пройшов радіомаяк далекого приводу аеродрому і почав зниження.
О 20.45 літак увімкнув фари на зниженні, однак різко відвернув вліво від злітної смуги і на відстані близько 1800 метрів від лінії Ан-26 врізався в лісопосадку.
Падіння відбулося поруч з автомобільною трасою, і тому є очевидці, які спостерігали катастрофу в безпосередній близькості.

За словами очевидця падіння Ярослава Тарасова: “Ми бачили падіння літака. Ми чули дуже сильний рев двигуна. Літак влетів в посадку. При падінні у літака нічого не горіло, займання сталося після падіння. Різкий вогонь, вибухова хвиля. Ми побачили як вибігла палаюча людина з літака. у мене не було вогнегасника в машині, а у хлопця ззаду, далекобійника, вогнегасник був, ми взяли вогнегасник і побігли гасити. Загасили хлопця – у нього, як виявилося, більше 90% опіків. був виявлений і другий хлопець. Його поклали на узбіччя, у нього не було опіків. він був в крові, але залишався у свідомості. у нього було розсічення на голові і на нозі. він був в шоці, я запитав, що сталося, але він не міг сказати. він сказав лише, що на борту було тридцять чоловік. Він не обгорів, можливо, йому вдалося вистрибнути з літака під час падіння “.

За даними джерел Цензор.Нет, розбився літак Ан-26Ш бортовий номер 76, заводський номер 56-08, випущений 21 жовтня 1977 року. 30 липня 1996 го літак пройшов ремонт на 410-му авіазаводі. Загальний наліт з моменту експлуатації – 5985 годин, зробив 3450 посадок, в тому числі наліт після після ремонту 1 800 годин, 2160 посадок. Граничний ресурс експлуатації літака визначено в 20 000 льотних годин і 14 000 посадок.

2 вересня 2020 року держпідприємство “Антонов” концерну “Укроборонпром” підписало акт про продовження ресурсу експлуатації літака № 026-20-077. Термін служби був продовжений до червня 2022 року, до наступного ремонту літак повинен був пройти 2200 льотних годин і 2840 посадок.

Чорні ящики знайдені, вони можуть бути розшифровані в самий найближчий час, оскільки цей пристрій аналогічний тим, які вже не раз вивчали українські експерти.

Виходячи з відомої на даний момент інформації, Державне бюро розслідування відкрило справу за чотирма статтями:

1. Катастрофа внаслідок технічної несправності агрегатів літального апарату. Буде вивчатися стан літака і його вузлів, перш за все датчика ІКМ, причини, чому датчик вийшов з ладу, що сталося з двигуном, коли він відключився. Безумовно, початком трагедії є вихід з ладу датчика ІКМ, основна проблема відома. Питання в тому, а чи був вихід з ладу датчика єдиною причиною, що призвела до катастрофи і змусила літак врізатися в землю?

2. Катастрофа внаслідок неналежного виконання своїх службових обов’язків екіпажем. Вивчатимуться дії екіпажу при виконанні посадки. Чи була у екіпажу підготовка для посадки на одному двигуні вночі? Чи не було помилки після виходу з ладу двигуна?

3. Неналежне виконання службових обов’язків особами, які були відповідальними за управління польотами. Буде вивчатися організація польотів. Як готували екіпаж до вильотів, чи була підготовка до екстремальних ситуацій, наскільки обгрунтовано було планування, наскільки грамотними були дії керівника польотів, які розпорядження він повинен був видати після отримання інформації про несправності датчика?

4. Неналежне технічне обслуговування літака і підготовки його до польоту. Наскільки грамотними були дії технічного персоналу, який готував літак до польотів? Хто контролював справність датчиків, в тому числі датчиків ІК, не було чи інших проблем, які могли привести до виходу з ладу інших систем літака і до його неконтрольованого падіння?

Цензор.Нет отримав коментар в одного з найдосвідченіших українських пілотів військово-транспортної авіації, з великим досвідом польотів на літаках “Антонов” і “Ільюшин”:

“Я можу говорити про своє бачення ситуації тільки як пілот. Причина виникнення критичної ситуації спочатку відома, екіпаж доповів про падіння тиску в датчику ІКМ. Згідно керівництва по експлуатації Ан-26 є 10 ознак несправності двигуна, і сталася одна з передбачених цим керівництвом ситуацій, двигун вийшов з ладу. Ан-26 – літак гвинтовий, і в разі виходу з ладу двигуна все залежить від того, наскільки швидко екіпажу вдається зафлюгіровать гвинт – тобто повернути його так, щоб він не заважав польоту. Для розуміння – краще сідати з вимкненими двигунами, але зафлюгірованнимі гвинтами, ніж коли працює один мотор, а гвинт іншого не зафлюгірован. Ан-26 – дуже хороший надійний літак, але за сьогоднішніми жорстким вимогам безпеки, як і будь-який інший літак 60-70-х років, сертифікат льотної придатності він отримати б не зміг. Сучасні гвинтові літаки, такі як Ан-70, наприклад, передбачають автоматичне флюгування відключених двигунів , А на Ан-26 це відбувається тільки в певних режимах. Точна картина того, що сталося буде встановлена ​​після вивчення “чорних ящиків”, наскільки я знаю, вони знайдені і вони цілі, і після їх розшифровки картина катастрофи стане абсолютно зрозумілою і можна буде зробити однозначні висновки про всю картину трагедії. Від себе можу сказати – країна повинна закуповувати сучасні літаки, щоб забезпечити безпеку експлуатації на сучасному рівні. Безпека на рівні 60-х років призводить до трагедій “.

Будемо чекати результатів розшифровки “чорних ящиків”. Устаткування для їх розшифровки є, процедура відпрацьована. Після вивчення показань всіх приладів і дій екіпажу стане абсолютно ясна вся картина трагедії.

Загинули особливі люди, цвіт нації і молодь, і ця важка втрата вимагає розібратися у всіх деталях.